door Jos Widdershoven | sep 9, 2022 | Algemeen, LA4LD, Onderzoek
Mooie mijlpaal voor lectoraatslid Marcel Schmitz. Zijn paper over de inzet van zijn zelf ontwikkelde serious game FoLA2 is gepubliceerd. Al ruim twee jaar wordt FoLA2 – als bordspel en digitaal – succesvol ingezet om leeractiviteiten te ontwerpen die ondersteund...
door Jos Widdershoven | feb 11, 2022 | Algemeen, LA4LD, Onderwijs
Finn Alberts en Dajmen Graus waren de afgelopen tien weken als stagiair actief bij het lectoraat Data Intelligence. De studenten werkten aan (aparte) opdrachten rondom FoLA2. Finn maakte een prototype voor eyetracking op het interactieve bord van FoLA2. Dajmen keek...
door Jos Widdershoven | okt 14, 2021 | LA4LD, Onderwijs
Docent-onderzoeker Marcel Schmitz van het lectoraat Data Intelligence verzorgde een tweedaagse workshop voor het Alice project van het Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik in het Duitse Kiel. Twee dagen vol met het ontwerpen van...
door Jos Widdershoven | okt 8, 2021 | LA4LD, Onderwijs
Lectoraatslid Marcel Schmitz was deze week in Amsterdam om mee te werken aan het Techschool concept van Esprit Scholen. Zijn deelname was op twee fronten relevant. Aan de ene kant maakte Esprit Scholen dankbaar gebruik van Schmitz’ kennis over het slim inzetten van en...
door Jos Widdershoven | sep 22, 2021 | LA4LD, Onderwijs
De aanpak van Zuyd Hogeschool rond blended learning is deze week goed ontvangen tijdens het DELFI-congres in Dortmund. Docent-onderzoeker Marcel Schmitz gaf een lezing hierover op het congres. Tijdens het congres staat hogeschool- en universiteitsdidactiek centraal....
door Jos Widdershoven | feb 2, 2020 | Algemeen, LA4LD, Onderzoek
In het HogerOnderwijs (in Nederland) zijnde belevingvan de student en de rendementen graadmeters waar instellingen op afgerekend worden. Er liggen kansen op het gebied van Learning Analytics, zelfregulerend leren en het leerontwerp om zowel beleving als rendementen te...